سرخط ویژه

معرفی ۱۳ محصول مناسب برای نت هاوس در هوای سرد

مدیریت یک گلخانه یا باغ در اقلیم هایی که پاییز/زمستان سرد را تجربه می کنند یک چالش است. انتخاب دقیق محصولات برای کاشت در طول عمر پروژه شما موثر خواهد بود. ما مقاله ای منتشر کردیم که در آن محصولات گلخانه و نت هاوس مناسب  هوای سرد هستند، در حالی که امروز روی گیاهانی تمرکز می کنیم که می توانند سرمای یخبندان را تحمل کنند.

و البته شما میتوانید با انتخاب باغ سرپوشیده از محصولاتتان محافظت کنید.

توت فرنگیمحصولات گلخانه و نت هاوس

توت فرنگی در دمای ۱۵-۲۶ درجه سانتیگراد رشد می کنند آنها می توانند تا ۵- درجه سانتیگراد را با محافظت کافی برای کشت در هوای سرد را تحمل کنند.

مارچوبه

محصولات گلخانه و نت هاوس

مارچوبه دمای ۶- تا ۳۰- را میتواند تحمل کند و برای کشت در هوای سرد مناسب است.

ریواسمحصولات گلخانه و نت هاوس

ریواس در جایی که میانگین دما در زمستان به زیر ۴ درجه سانتیگراد و در تابستان کمتر از ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد، بهترین عملکرد را دارد.

محصولات گلخانه و نت هاوس

ترب کوهی:

ترب کوهی در مناطق خنک و مرطوب که دمای آن بین ۷ تا ۲۴ درجه سانتیگراد باقی می ماند، بهترین رشد را دارد.

سیرمحصولات گلخانه و نت هاوس

سیر در دو ماه اول رشد خود به دمای خنک ۰ تا ۱۰ درجه سانتیگراد نیاز دارد. دمای خنک در زمان کاشت برای سیر برای استقرار سیستم ریشه آن مهم است که مناسب کشت در هوای سرد هستند.

تربچهمحصولات گلخانه و نت هاوس

دمای تربچه در گلخانه باید در روز حدود ۸ تا ۱۰ درجه سانتی گراد و در شب ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد باشد.

موسیرمحصولات گلخانه و نت هاوس

دمای مورد نیاز رشد موسیر ۱۰ الی ۱۳ درجه در کشت پاییزه و ۱۵ الی ۲۵ درجه در کشت بهاره ست. موسیر دمای ۲۰- درجه سانتی گراد برای کشاورزی در هوای سرد را تحمل کنه.

بلوبریمحصولات گلخانه و نت هاوس

بوته های بلوبری بلند قامت در طی زمستان به حدود ۶۰۰-۱۵۰ ساعت دمای زیر ۷ درجه نیاز دارند تا نیاز سرمایی آنان برطرف شود و سال آینده بتوانند گلدهی داشته باشند. البته این نیاز سرمایی در انواع وحشی می تواند به حدود ۱۰۰۰ ساعت نیز برسد . همچنین اگرچه برخی انواع این گیاه همانند V.corymbosum و V. angustifolium سرمای زمستانی را تا ۳۵- درجه نیز تحمل می کنند اما گونه هایی نیز وجود دارند که سرما را تنها تا ۱۲- درجه سانتیگراد تحمل می کنند. بنابراین قبل از کاشت این گیاهان می بایست نسبت به میزان تحمل آنان برای کشاورزی در هوای سرد زمستانه مطمئن شد.

سیبمحصولات گلخانه و نت هاوس

درخت سیب، درجه حرارت‌های پایین را تا ۴۰- درجه سانتی‌گراد تحمل می کند. میوه درختان سیبی که در ارتفاعات کاشته شده‌اند، خاصیت انباری بیشتری از خود نشان می‌دهند. اگر منطقه‌ای به حدی گرم باشد که سرمای لازم برای رشد درخت تأمین نشود (۱۶۰۰-۱۰۰۰ ساعت دمای کمتر از ۷ درجه سانتی‌گراد)، کاشت سیب در آن منطقه مقرون به صرفه نیست. به علت سطحی بودن ریشه‌ها، در مناطق خشک، این گیاه از کمبود آب، خسارت می‌بیند.سیب برای باغ سرپوشیده مناسب است.

گیلاس برای کشت در سرمامحصولات گلخانه و نت هاوس

تحمل سرمای درختان گیلاس برای کشاورزی در هوای سرد زمستان حدود ۲۵- درجه سانتیگراد است و برای اینکه نیاز سرمایی این گیاه برطرف شود و بتواند به فعالیت گلدهی خود ادامه دهد می بایست در حدود ۵۰۰-۱۲۰۰ ساعت را در طی زمستان حتما در دمای زیر ۷ درجه بگذارند.

آلومحصولات گلخانه و نت هاوس

آلو از درختان مناطق معتدل سرد به شمار می آید و در دوره استراحت، سرماي ۳۵ – تا ۴۵ – درجه سانتی گراد را تاب می آورد. غنچه هاي تازه باز شده، دماي ۳- درجه سانتی گراد و گل هاي تازه باز شده، دماي ۲/۲ درجه سانتی گراد را بردباري می کنند.

گردومحصولات گلخانه و نت هاوس

گردو می‌تواند دمای ۵- را برای کشت‌ در‌ سرما تحمل کند اما اگر این دما به زیر ۱۱- برسد آسیب جدی به آن وارد میشود که پیشنهاد میشه از باغ سرپوشیده استفاده شود.

پستهمحصولات گلخانه و نت هاوس

پسته سرمای ۷- تا ۹- را بدون آسیب دیدگی تحمل می‌کنند که در مناطقی که زمستان سردتری را دارند میتوانند از باغ سرپوشیده یا نت هاوس استفاده کنند.

برای ساخت باغ سرپوشیده با ما تماس بگیرید

برای راه اندازی باغ خود لازم نیست تا اوج تابستان صبر کنید. در واقع، بسیاری از محصولات در دمای پایین رشد می کنند و طعم بهتری دارند. برخی از آن‌ها مانند هویج و توت فرنگی و ترب، زمانی که هوا خیلی گرم می‌شود، پیچ‌خورده می‌شوند و فقط در دماهای سرد قابل رشد هستند.

ما چند نمونه از محصولات گلخانه و نت هاوس را به شما معرفی کردیم. ما میتوانیم در ساخت گلخانه و باغ سرپوشیده به شما کمک کنیم تا گیاهان شما از سرما محفوظ بمانند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*